Frumoasa sau bestia?

Atâtea basme în lumea aceasta. Atâtea povesti despre prinți și prințese, regi și regine, zâne și magi. Unii mai frumoși ca alții.  Frumusețea pare a fi o trăsătura a nobilimii și a reușitei în viață, acel ceva care e musai să îl ai, altfel e degeaba. Ați văzut vreo poveste în care fata de care se îndrăgostește prințul să aibă acnee? Cu siguranță că nu.

Dar noi nu suntem nici prinți și nici prințese, iar balurile nu se mai dau la castel în fiecare seară timp de 3 zile. Dar totuși undeva, în viitorul sau trecutul nostru, există un moment în care am avut ocazia să fim aranjați asemenea nobilimii din povești. Când anume? Păi la bal! Cum care bal? Cel de absolvire.

Câți dintre noi nu am visat la acel moment în care, evident, noi vom fi perfecțiunea întruchipată. În care toate privirile se vor întoarce către noi? Știți acel moment în care   v-ați imaginat că intrați în sala unde se organizează petrecerea de parcă ați călca pe covorul roșu?  Iar luminile se fixează pe voi, străluciți la propriu de atâta perfecțiune, în spatele vostru toți rămân cu gura căscata iar tipului sau fetei care v-a refuzat îi cad ochelarii, extensiile, unghiile false, gelul din păr ( ai prins ideea) de oftică.

Să fim sinceri, toți am vrut sau vrem să fim perfecți în astfel de seri. Eventual chiar fără să facem nimic pentru asta. Adică cu siguranță sacoul va pica bine chiar dacă ai luat câteva kilograme de ultima data când l-ai purtat sau vei putea dansa toată noaptea pe pantofii cu toc cui chiar dacă ultima oara când ai încercat să mergi te-ai împiedicat din prima de covor. Dar hei! În sala de bal nu e covor! ( Eh, acum poate e mochetă dar asta e, tu oricum vei merge ca o divă) .

Dar, există și acolo un mic amănunt, unul micuț care totuși ne poate strica seara.  Oare ce e? Hmm… ghici ghicitoare ce amănunt ar putea strica? Atenție! Unicorn la orizon! Sau varianta al doilea cap? Oricum, dacă nu ai prins ideea e vorba de coșuri.  Știi.. chestiile alea care apar fix în momentul în care nu ar trebui și încearcă să îți strice toată seara?   Mda, sunt groaznice.

Și ce facem pentru a scăpa de ele? Păi de obicei alegem varianta de a le acoperi. Asta înseamnă mult fond de ten, pudră, etc. Am făcut o dată chestia asta iar un coleg mi-a zis că m-am machiat de la Dedeman. Vă dați seama cât de mult m-am bucurat… Evident, a fost o învățătură de minte și de atunci folosesc o mască pentru a evita astfel de situații.  Nu de alta dar am mai auzit glume făcute de băieți la adresa altor fete și chiar nu am chef să aud că trebuie să îmi iau un trafalet pentru a-mi întinde ceresitul pe față.

Dar până la urmă eu tot cred, cum am zis și în primul meu articol pe blog, că omul trebuie apreciat dincolo de aceste aspecte.  Frumusețea începe dincolo de defectele fizice, este o îmbinare a caracteristicilor personalității cu ale minții și ale sufletului. Ea vine din ceea ce reprezentam noi, din ceea ce ne definește ca oameni. Acum iertați-mă, dar aleg să cred că a fi frumos înseamnă mai mult decât a fi înalt și a avea tenul curat.

455-masca-film-purificatoare.jpg

PS: Cu acest articol particip la  a 4-a proba din cadrul competiției SuperBlog 2017!

Lasă un răspuns

