Discuții cu Cotton Malone

Istoria este construită asemenea unui puzzle imens. Un puzzle plin de mistere, un puzzle incitat, plin de contradicții și de piese complet diferite care ar trebui așezate în același loc. Istoria este cu adevărat fascinantă, trecutul este cheia de descifrare a multor probleme… ale viitorului

Am învățat că fără a ști ce a fost, nu voi fi capabil să prevăd ce va fi.  Iar asta m-a ajutat de multe ori în misiunile mele. Iar acum, retras la vatră cum s-ar spune mă bucur enorm de viața mea tihnită. Sau ceea ce se vrea a fi. 

  După anii de drept, marină și viața ca agent al Departamentului  de Justiție American am ales în final, ceea ce îmi părea mie,  o viață liniștită. Dar ar fi trebuit să știu că aparențele sunt înșelătoare. O lecție pe care nu am învățat-o la timp se pare iar acum, viața mi-o tot readuce în față.

 Prietenia cu  Magellan Billet mă tot scoate din monotonia zilelor de proprietar de anticariat. O viață pe care de altfel mă bucur că o am. Și de care cred că nu m-aș bucura atât de tare dacă nu ar fi ocaziile în care mă reîntorc la fostele mele ocupații. Acelea în care viața mea atârnă de un fir de ață. 

coperta rao

 

Și multă vreme am crezut că sunt singurul care are astfel de pățanii. Singurul care este rupt din lumea cărților pentru a fi aruncat în haosul pe care îl produc organizații precum CIA. Până în ziua în care în librăria mea a apărut cartea ”Îngeri și Demoni”.  

 

 Aceasta a fost prima carte a autorului Dan Brown care a pătruns în anticariatul meu. Și de atunci îmi petrec majoritatea serilor, în care nu alerg după secretele statului, alături de profesorul Robert Langdon. Și discut cu el,  despre istoria lumii și în special despre simbolistică.  

  Eu care mă vait aproape mereu de întorsăturile pe care unele zile le au și care mă aduc înapoi în bătaia armelor mă las compătimit de săracul profesor de la Harvard care nu are nici măcar o tangență cu această lume dar cumva, mereu ajunge în ea. Și asta îmi demonstrează că cele mai mari bătălii se poartă cu mintea, nu cu mușchii. Deșii uneori ar avea nevoie de niște brațe puternice. Nu de unele slabe la încheietura cărora se găsește un ceas cu Mickey Mouse. dan-brown-codul-lui-da-vinci

 Următoarea carte care m-a însoțit pe parcursul vacanței mele cu fiul pe Gary, asta după ce am rezolvat o enigma veche de câteva sute de ani pe tărâmul bătrânei Anglie, a fost Codul lui DaVinci. O carte extraordinară care m-a făcut să îmi dau seama că, deșii sunt un fost agent, acela era un mister pe care nu l-aș fi putut soluționa. 

 

 

 

Multe sunt cărțile sale iar anul acesta stau la coadă ca și mulți alții pentru a avea șansa unei noi povești în care să văd cum inteligenta și istoria, simbolistica, triumfă asupra prezentului într-o încercare de a rezolva ghicitori vechi de sute de ani. Și cum tot se aproprie Crăciunul, cred că îi voi bate un apropo fostei mele șefe pentru a îmi obține un exemplar al cărții  Origin.  

Dan-Brown-Origini.jpeg

Printr-o întâmplare fericită s-a întâmplat ca autorii mei preferați să se afle amândoi la editura RAO. De ce i-am ales totuși în această combinație? Pentru ca amândoi dezleagă prin acțiunile lor ițele trecutului. Și pentru că nu pot să nu mă gândesc cum ar fi o misiune în care amândoi să ia parte, sper eu, de aceiași parte a baricadei.

steve-berry-enigma-reginei-1

 

 

Referirea la una din misiunile lui Cotton Malone din Anglia are legătură cu cartea pe care abia am terminat-o „Enigma Reginei”. Este o carte excelentă, care m-a ținut cu sufletul la gură și al cărei final m-a lăsat fără cuvinte (ceea ce se întâmplă extrem de rar).  Este adevărat și faptul că nu întotdeauna citești ceva care prezintă o răsturnare a întregii istorii a Marii Britanii.

 

PS:  Acest articol a fost scris pentru SuperBlog2017!

 

 

Lasă un răspuns

