Clase prea aglomerate, cunoștințe prea puține

Cel mai important lucru la o casă va fi întotdeauna fundația. Dacă fundația nu este bună cu siguranță casa nu va rezista în fața timpului prea bine. Cam asa este și cu copilul dumitale și educația sa. Dacă temeliile educației sale sunt șubrede cu timpul acestea vor avea repercursiuni asupra sa. Este mult mai ușor pentru un copil de clasa a V-a să învețe lecția la biologie în momentul în care știe deja să scrie și să citească corect. La fel cum unul de a VI-a va învăța mai ușor teorema lui Pitagora dacă știe deja să facă înmulțirile repede și corect dar și să deseneze un triunghi.

Dar, a ajunge în clasele gimnaziale cu o bază solidă în privința cunoștințelor devine din ce în ce mai greu. Iar aici nu fac referire la calitatea învățătorului sau învățătoarei fiului/ fiicei dumneavoastră. În marea majoritate a cazurilor un învățător se confruntă cu problema claselor mult prea aglomerate. Una este atunci când explici cum se ține stiloul în mână unui număr de 18 copii și ai timp să mergi la fiecare în parte, cu totul altceva este un grup de 30 de copii. Până să ajungi la ultimul dintre ei clopoțelul a sunat și puf gata ora.

Mulți dintre dumneavoastră s-ar putea gândi că astfel de probleme pot fi rezolvate în timp și că nu este nimic urgent. Într-adevăr, se pot rezolva în timp, dar cum veți explica copilului dumneavoastră că notele din generala sunt mult mai slabe decât cele din primară doar pentru că profesorii se așteaptă ca tu deja să știi unele lucruri și nu o mai iau de la capăt cu teorema împărțirii cu rest. Copilul dumneavoastră probabil a învățat-o în clasa a 3-a. Dar, învățătoarea fiind asaltată din zeci de direcții de întrebări probabil nu a mai avut timp să răspundă și la întrebarea lui legată de adunarea restului.

Copii de până în 10 ani nu se descurcă la fel de ușor ca cei mai mari. Pentru ei este dificil să caute în manuale și să sorteze ei de unii singuri informațiile de acolo. Acest lucru urmează să îl înceapă abia prin clasa a 6-a și mai târziu, în liceu, să și-l perfecționeze. V-ar plăcea ca fiul dumneavoastră ajuns la liceu să fie mai lent decât toți ceilalți și să fie nevoit să își petreacă nopți întregi treaz ca să recupereze materia? Nu că ar fi mai slab decât ceilalți, doar că el a fost în primară într-o clasă de 30 de copii ca mai apoi să se bucure și în generală de o clasă la fel de aglomerată.

Sunt mulți adolescenți care au trecut prin asta deja. Știu cât de dificil e și cum te simți atunci când tu ești singurul care nu a înțeles și îți e rușine să ridici mâna și să întrebi. Ca urmare, această generație de tineri ar putea face diferența pentru copilul dumneavoastră. Cum ?

Printr-un program de voluntariat. Astfel, un număr de elevi de liceu ( recomandați de către diriginte și directorul liceului) pot veni în ajutorul învățătorului copilului dumneavoastră. Aceștia îl pot ajuta să țină pixul corect în mână și să îi arate forma lui 2. Pot să îl ajute să schimbe rezerva de la stilou și să pronunțe corect grupurile de litere din limba română. Învățătorul nu mai trebuie să alerge la fiecare copil din clasă și doar la cei care au probleme mai accentuate sau doar să supravegheze voluntarii dacă totul merge bine.

Multe licee au program diferit față de cel al școlilor primare. Astfel, cum este cazul orașului meu, cursurile primare încep la 8 urmând ca cele pentru liceu să se susțină după amiaza. Elevul de liceu își poate aloca o zi sau două pe săptămână, stabilite împreună cu învățătorul clasei respective, în care să vină și să îl ajute pe acesta timp de o oră, două, trei. Fie că este vorba de matematică sau desen, de sport sau de informatică, un ajutor în plus nu strică.

Ca și bonus, din acest program de voluntariat, atât copilul dumitale cât și adolescentul ies victorioși. Copilul tău se va bucura să primească mai multă atenție în timpul orelor de curs iar greșelile sale vor fi corectate înainte să fie prea greu ca să le depășească. Adolescentul va învăță câte ceva despre munca de profesor și îl va ajuta în alegerea viitoarei sale carieră. Nu știu câți dintre voi știți dar astăzi voluntariatul se consideră ca experiență de muncă. Adolescenții proaspăt ieșiți de pe băncile facultății vor putea zâmbi atunci când angajatorul îi întreabă dacă au vreun pic de experiență în muncă. Cu atât mai bine pentru elevii de la pedagogie.

Eu mi-am petrecut clasele primare învățând într-un sistem tip simultan. Cu alte cuvinte în aceiași sală de clasă și cu aceeași învățătoare învăța și clasa a 3-a și clasa 1. Dar chiar și asa numărul elevilor din clasă nu depășea numărul 10. Pe de altă parte fratele meu mai mic a învățat într-o clasă cu 29 de copii. În momentul în care eu am ajuns în generală știam să scriu, să citesc și să fac compuneri. Mă descurcam la adunări, scăderi și chiar fracții. Fratele meu mai mic deșii nu a învățat într-un sistem simultan a avut nevoie de un an de zile pentru a recupera ceea ce nu reușise să învețe la timp.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2018, la proba sponsorizată de brokerul de credite – AVBS Credit: www.avbs.ro, compania de intermedieri credite bancare numărul 1 în România, după cifra de afaceri, în topul companiilor cu capital 100% românesc, în domeniul brokerajului bancar. Visează… Obține cu AVBS!”

 

Un gând despre „Clase prea aglomerate, cunoștințe prea puține

Lasă un comentariu